onsdag 30 maj 2012

UTOMHUSFOTOGRAFERING

 Så är det dags att lämna studion ibland för bokningar utomhus.
Älskar verkligen att fota i studio men naturligtvis känns det jätteroligt att
få komma ut till en FÄRGSPRAKANDE miljö.
Inne i studion har jag full koll på bländare, slutare, iso och skärpa. 
Då behöver jag bara koncentrera  mig på kunden....möjligtvis en rörlig sådan...
Stora utmaning när jag kommer ut är att VISSA saker kan jag inte påverka.
Titta på dessa två bilder. Ett ganska stillsamt barn men så har vi VINDEN som visserligen
i detta fall gjorde att det blev rätt så kul.
Sen har vi SOLEN som normalt är min bäste vän men vid fotograferingen kan bli ens största
fiende om man inte har koll. Gäller att hitta bra skuggplaster eller jobba i motljus.
I studion har jag en
REN bakgrund medan utomhus kan jag dra stora fördelar av den men den
kan också bli så att den tar för mycket från den som ska fotas.
UTRYMME har jag gott om ute vilket är en otrolig fördel när jag ska fota barn.
Perfekt att jag kan använda mig både av studio & utomhusmiljö.
Varför allt detta.... det är nog för att du som kund ska förstå att det är inte BARA att ställa ett barn
vart som helst ute med några träd i bakgrunden.....krävs så mycket MER.....

 F O T O M I L Ö sökes.....
Ute och kollar miljöer för tillfället. Fotat några gånger i Hembygdsområdet i Burträsk & det är vackert
där. Men solen skiner där rätt många timmar så skuggplatserna blir på fel ställe.
Sen sker en viss renovering där just nu.
Så fort jag får tillfälle ska jag kolla in Renbergsvattnet, vet att det är vackert där.
Komministerparken bjuder på några grönområden, men mer är det inte heller.

EFTERLYSER nya smultronställe....hör gärna av dig om du vet någon vacker plats
i närheten av Burträsk som jag missat:

I morgon ska jag fota denna goa tjej i studion.....

God kväll! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...