söndag 28 februari 2010

Fotoutmaningen

Så var det Dags att Presentera Mitt bidrag.
"Ta ut svängarna" ingick i veckans utmaning
& mina svängar var att försöka få min man & min
yngste dotter att tycka om kyckling.
Sen så tänkte jag att eftersom det snart  är sportlov kan
ju inget passa  bättre en varm;

På "Mallas Visa" är Att servera soppa i kopp, praktiskt om
skall man äta den ute i Skidbacken.

Med i smakpanelen var Jag, Tilda, Hedvig, Wilma (Hedvigs kompis)
och min man. Lilla H blev skeptisk av bara lukten medan Wilma
gladeligen sörplade på. Tilda som gillar kyckling smakade men
sen  blev det väl inte så mycket mer.
Min man äter det mesta så även denna rätt.
Hans kommentar - Den var okej bara dom där
kycklingbitarna inte vart där.

Själv älskar jag både soppa och kyckling så jag tyckte
att den fick klart Godkänd.

Perfekt som utflyktsmat eller en torsdag.  Betyg 3

Blev du ändå sugen Att prova den, här är receptet;

Kycklinggryta
med curry och rotfrukter ca 4 pers:



3 kycklingfileér eller motsvarande Mängd kycklingkött

2 till 3 medelstora morötter

1 liten kålrot

1 palsternacka

4 potatisar

4 msk kycklingfond (kör alltid med Bongs Touch of taste)

1,5 l Vatten

curry

salt och vitpeppar

matlagningsgrädde



• Skär kycklingfileérna i mindre bitar och koka tills köttet är genomkokt inte mer. Ställ åt sidan.

• Skala och skär potatis, kålrot, palsternacka och morötter i tärningar.

• Häll i 1,5 l vatten i en kastrull, Tillsätt ca 4 msk kycklingfond, potatis, rotfrukter och låt koka i några minuter. Krydda med curry, salta och peppra.

• Lägg i kycklingköttet och red av med valfri Mängd matlagningsgrädde. Låt koka tills potatis och rotfrukter är genomkokta.

Lycka till!

Tack Jennie för Ett inspirerande tema!

Nästa Veckans tema är ............ jag återkommer ikväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...