lördag 20 februari 2010











Ja Så var det dags för den Årliga vintermarknaden i Burträsk.
Som vanligt var det Lika kallt i år.
I norran görs det reklam för att det ska finnas ca 100 knallare.
Jag undrar om en knallare är Lika med en försäljare eller om en knallare
har fem familjemedlemmar så räknas de som 6 knallare.

Ja Hur som helst kan ju "ca" betyda Att Några fallit bort på vägen till Burträsk.
Ni som MISSAT eller valt bort Marknaden missade ingenting om ni frågar mig.

Hur som helst Barnen älskar DETTA FENOMEN & Några hundra Andra människor.
I morse var den -29 grader. Ja tänkte jag, idag kan du ju Inte bli någon marknad.

Men jag hade fel. På med alla kläder och sen iväg till detta;

















En hel del människor som tagits sig till Buträsk trots kylan.
Om man har tur kan man ju träffa någon   människa man inte träffat på Länge.
Men det hända då inte mig Varken igår eller idag.


- Mamma Det luktar Marknad!

















Nja Nakir kan jag nog gärna hoppa över. Men det klart
När Tilda har tagit från sin sparbössa & Köpt till hela familjen
är det bara att äta & Hålla god min. Helt ok!



Så var det dags för en GODISTUTTE till. Det Måste Vara
Alla Vackra färger På dessa Klubbor som lockar. Eller är det
kanske för Att reta sin mamma?


Snälla får vi gå hem nu mamma Håller på Att frysa ihjäl!
Äntligen hemma & Dags för en VARM dush!

Tänk vad lukter kan Skapa Minnen!

Doften får en att minnas SOL, VÄRME & ledighet.
Tusan vad bra vi hade det där. Marks kanske
Att jag är tröttpå denna Kalla vinter.
Men Snart är det VÅR !!!!!!


Visst är det i Mars månad mannen Staller om klockan till
sommartid? Jo jag tror det Gissa om jag längtar!

Jag har problem med texten. När jag ändrat sparar den inte
utan kan ändra ord tex trots till trava osv.
Ursäkta stavfel...är det någon fler som har problem med detta
så får ni höra av er. Tacksam för svar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...