torsdag 6 maj 2010

- Mamma jag vill hjälpa till!



I solsken & regn planterar vi våra blommor. Ja det kom
några snöflingor också. Nu får det vara nog med SNÖ!
Gröna fingrar det har hon fått från MORMOR jag brukar ofta
ta död på växterna genom att VATTNA ihjäl dem.
Det känns lagomt med en kruka med pelargon.
Jag tänkte att det vore ENKLARE att fota andras trädgårdar
istället för att ha en EGEN som jag ska sköta om.


Ni kanske har MÄRKT att jag byter NAMNLOGGA på bilderna
hela tiden. Ibland har jag INGEN alls- då har jag glömt.
Nu har jag VALT ut två alternativ.




4 kommentarer:

  1. Fina bilder och fint arrangerat. Namnloggorna är oxå fina. Svårt att välja... jag gillar båda. Det värsta är bara att det är så lätt att glömma av att sätta dit dem:)

    Nina

    SvaraRadera
  2. Hallå Tjejen!!Mysiga bilder,,,nu blir jag ju nyfiken på proportionerna(måtten) på första bilden???
    Jag röstar på första alternativet, kan vara för att jag såg den först på din bild å tyckte att den var läcker å fyndig med snabel-a:et.
    Men just med snabel:et så tyckte jag att den var finast med en "stilren" text.
    Rätt så ofta stämmer nog uttrycket "less is more"
    Kramizar Jennie

    SvaraRadera
  3. Hej brudar!
    Kul att ni engagerar i min logga.
    Du har nog rätt Jennie "less is more"
    Härmed bestämmer jag att jag tar den övre.
    Jag ska försöka få med den på bilderna, men det är precis som du säger Nina-lätt att glömma den.

    Svaret på din fråga Jennie.
    Jag öppnar upp bilden i photoshop. Lägger inte in den på något ny bakgrund, utan jobbar med bilden som den är.

    Sen går jag in på "spara för webben" där väljer jag att spara den som en jpeg hög fil.

    Sen gör jag som vanligt.
    Denna bild var bredd 2848 pxl höjd 4288pxl.
    Jag tror att jag valde extra stor i inlägget.
    Men det är ju bara att du provar dig fram.
    Ha så himla kul i morgon. Kram M@lin

    SvaraRadera
  4. Ser att du valt den övre.. TUR för dig!! Den var den jag tyckte var snyggare ;) Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...