lördag 11 februari 2012

STILLEBEN

STILLEBEN - BAKNING

Eftersom jag inte har så många bokningar så här direkt efter jul
har jag tid att experimentera och målsättning är att bli säkrare på att
fotografera manuellt.

Hemma i mitt vardagsrum!
Inget exotisk över detta stilleben, men jag blir sugen på att göra
fler.....tror jag har en idé som kan bli något vackrare än denna.

FAMILJENS FAVORITFRALLOR
































RECEPT på mina frallor             ca 24 st

1pkt jäst
6 dl mjölk
50 g margarin (smältes)
1 msk socker
1 tsk salt
13-15 dl mjöl

GÖR SÅ HÄR

Smula jästen i en bunke
Smält smör och blanda i mjölk så det är 37g
Häll mjölkblandningen på jästen och tillsätt sedan övriga
ingredienser.

Låt jäsa i bunke 40 minuter.
Baka ut till runda frallor och låt jäsa på en plåt i ca 30 minuter.
Pensla med mjölk eller vatten och strö vallmofrö på toppen.

Grädda i 10 minuter i 225 grader.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...