tisdag 16 februari 2010

Lilla H har ett VIRUS!
Jag berättade igår att Lilla H haft en förskylning under en
längre tid. Idag var vi till läkaren & konstaterade att det
var ett VIRUS. Som bekant finns det ju några stycken.
Vi är hemma & VILAR men..... barn behöver ha ganska hög
feber innan det är frågan om att vila.

- Mamma jag vill leka med dig. Vi leker fröken & dagis.
- Javisst , jag ska bara.....NEJ! jag ska bara ingenting.
Jo jag ska leka med Lilla H!

Dags för lunch på vårt lekdagis. Lilla H är nu fröken och
matar sitt favoritbarn Emelie.

Jag blir tilldelad den andra dockan som heter Emma.
Tack & lov fick jag den med öppna ögon. Den andra är
lite SPÖKIG! (den onda dockan)

Leken fortsätter. Dock-kläderna ligger i en röd back
från IKEA. Röda backen passar till den fiffiga &
prisvärda bokhyllan Epedit.
Vi valda att lägga bokhyllan så då fick vi plats med leksaker
även uppe på bokhyllan. Tillbaks till leken.

Så vart det dags för VAGNEN lilla H har mani på vagnar.
Jag passar på att ta rast (hänger tvätt) medan Lilla H
har läsvila med några andra dockor.
Det är lilla H som styr leken och jag engagerar mig så gott det
går. Ibland tittar hon på mig så där fundersamt. Men oftast
är hon med på noterna. Det är då ingen brist på fantasin.
Det är väl kanske inte det roligaste jag gör (eftersom
jag jobbar med detta varje dag) men vi hade
en riktigt trevlig stund tillsammans.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...