söndag 19 september 2010

Barnfotografering!
Träning ger färdighet
Idag har jag & min kompis Nina fotat tillsammans.
Den ena fotar & den andre assisterar.
Båda delarna var faktiskt riktigt kul.
Vi har försökt ta lite olika bilder....
här kommer några av mina...



Här är vår första kandidat Molly 1 år & 7 månader.
Hon var inte sugen på att vara glad men vad gör väl de
hon är ju ändå söt som socker.


Här är vår andra kandidat Wilma 9 år.
Glad....ja det klart när man får ta med en vän är väl det
mesta roligt.


Här är tredje kandidaten Tilda 9 år & vän med Wilma.


Hedvig 5 år är vår fjärde kandidat och lillasyster
till Tilda. Även om inte Hedvig var på hugget
idag så blev det ändå många skratt!


Här har jag jobbat med en annan vinkel & beskurit på ett
annat sätt vilket ger lite mer spänning i bilden...


Molly vill du låna?



Ingen hit.....lite väl tungt för Molly.

Bäst att fixa till frillan!

Järngänget samlat.
Minstingen har somnat!

Det behövs inte mycket för att skrattgroparna ska synas.

VÄNNER ja visst ser man det!


Foton behöver inte alltid vara tagna så att personen tittar
rakt in i kameran eller hur?

Att veta hur man skall placera sina "modeller" är inte
det lättaste. Ett tips! Jag har tittat ganska mycket i
klädkataloger.

Glada miner när vi berättade att det skulle
bli Leós för att de vart så duktiga.

Syskonbus!
Denna bild har jag photoshoppat ganska mycket
på orginalbilden kan man se en bil i högra hörnet.
Men den har jag trollat bort!







Tänk så mycket bättre det går när någon annan än ens mamma fotar.
Det var det jag och Nina hade räknat ut...

Som vanligt vill jag tacka dagens modeller och tack Nina
för gott samarbete & en rolig stund.
Detta måste vi göra igen snart............

Sugen på fler bilder?
Gå in på  Ninas Blogg!

God natt!

1 kommentar:

  1. Åh, så fina bilder ni tagit!!!
    Nu vart jag sugen att gå ut och fota lite... men tyvärr regnar det idag.
    Vi ses på torsdag!!!
    /Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...