måndag 4 oktober 2010

IKEA PÅ SÖNDAGEN

Glada morgonpigga och med förhoppning om att fynda gick
kosan mot Haparanda igår.
Jag & min kollega handlade en hel del till jobbet, men lite
smått & gott hann jag plocka på mig.
I afton har jag monterat ett bord och satt upp hyllor......

& då kom jag & tänka på Jessikas (en vän) roliga
idé som inspirerade mig att härma henne.
Nämligen att rama in barnens ultraljudsbild.

Som bakgrund har jag ett finare presentpapper, köpt på IKEA.
Hedvig valde rosa & då är det enkelt för henne att veta vilken bild
som är hennes.

Eftersom det blivit några foton på barnen kändes det kul att
rama in något annat men som ändå har sin charm.
Tack Jessika!
Titta gärna in här! för att se fler inspirationsbilder.


Ett annat litet tips........
Jag köpte dricksglas men som vanligt kollade jag inte att
det var samma sort i båda förpackningarna.
VEM BRYR SIG...........det klart det går bra att ha olika
glas, men sen fick jag idén att använda dem som ljuslykta.
Blev faktiskt helt ok, sen har de en hel serien nu med
burkar,flaskor,kakfat där det är en stjärna på.

Hoppas att några ljus tändes även om jag inte kommit med
alla idéer själv.

I morgon väntar fototräffen & vi ska jobba med collage.
Tanken var att jag skulle hunnit ta riktigt bra
julkortsbilder till dess. 
MEN.......
det blir ju inte alltid som jag tänkt mig.
Återkommer till detta senare.

God natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...