lördag 21 maj 2011

KALAS för hela slanten!

Så var det äntligen dagen D
6-års kalas med bästa vännerna.
- Mamma nu känns det så där pirrigt i magen!

Min morbror som kom förbi, han ville inte missa tårtan.
Ha ha ha det var länge sedan jag slutade med tårta på kalas. 
Den åkte oftast i slasken. 
GLASSBOMBEN blev en riktig höjdare och vilken
tur det räckte åt min morbror också.
Hedvig var super nöjd över sitt kalas.
L a d d a  batterierna igen!

Dags för vuxenkalas både för mig och Hedvig. 
Men först hade jag förmånen att få fota
och få tips från min bror.

Tänk BAKGRUND först!
Se till så att ingenting stör, försök hitta en inramning.

BLÄNDAR tips!
Detta är inte så intressant för er läsare, men det är ett perfekt sätt
för mig att minnas.

Hitta platser med JÄMNT LJUS

VINKEL, FÖRGRUND, OSKÄRPA
Ops måste kolla in min skinnjacka ser jag just nu.

Zoom & inramning 
Bilden till höger är betydligt intressantare än den till vänster.
Den högra mer komprimerad.

Bakgrund

Här fotar brorsan mig!

Den blomster tid nu kommer......

och en månad full laddad med inbokade fotograferingar 
H U R R A

Det har vart en suverän dag.
Tänk att jag dessutom fick det jag önskat mig!
Måste bara visa min nya coola kameraväska.

Tack för alla som förgyllt min dag idag!
Kr@m M@lin











2 kommentarer:

  1. Ola mot den grå väggen var ju kanonsnygg! :) Saknar dig Malin! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj va mycke bra tips Inressant håller med Jessica den bilden var jätteläcker.
    Jättemånga fina bilder säger bara "Like A Pro"

    Big Hugs!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...