onsdag 4 maj 2011

Påsklovet fortsätter!
Ett nytt gäng ansluter till stugan och nya utflykter väntade.
Vädret hade gjort sitt under veckan så carving skidorna
fick placeras i förrådet till nästa vinter. 

Men istället gjorde vi en annorlunda dag vid norska gränsen.
Tidigt en morgon begav vi oss alla i stugområdet till norska gränsen.
Bilturen tog 45 minuter och väl framme(minns ej vad det hette)
fanns en stor parkering med en massa släpar och där lastade vi av
våra skotrar och nu väntade 4.5 mil på skoter.
Eller jag satt i PULKAN

Nu kan jag verkligen säga att jag vart i FJÄLLEN.

Det var så otroligt vackert, fjälltoppar vart än jag vände mig!
Till slut kom vi fram till ett ställe där vi skulle prova vår fiskelycka.

För barnen fanns det annat pimpelspö som lockade.

Madrassåkning på höga höjder!







Solen var med oss hela dagen på ett eller annat vis!

Åter till fisket!

Rätt så vanlig syn.....det blev faktiskt några firrar för denne man.

Tydligen så måste man visst vara engagerad om man ska få någon fisk!
Det lyckades för denne man i alla fall.

Hur kan det då komma sig att denne man fick fisk?

Och inte 

Det vekar som kaffet och solen lockade mer än fisken.




För min egen del la jag ALLT krut på solen.
Fisk får jag äta ändå!

Efter en hel dags NJUTNING var det dags att åka hem.


Här är mannen bakom denna ljuvliga utflykt
och här är hans fru


Helt plötsligt hade vi två skotar borta........

VÄNTA....VÄNTA

Vi hinner med lite kamerabus.

Robban vänder om och ser vad som hänt.


Under tiden......



Jobbigt att sitta stilla och V Ä N T A.

Medan andra bara NJUTER!




M E N till slut kom skotrarna tillbaka.

Ski-doon hade lagt av så det blev bogsering.
Vilken tur att bogseringslinan var packad.

Hemresan tog lite längre tid än väntat men det gjorde ingenting.
Minne för livet och det blev en GOD NATTS SÖMN.


En ny aktivitet för i år skedde oftast på
MORGONEN





Vad tror du att den nya aktiviteten är?


God natt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...