tisdag 5 juli 2011

KONST FRÅN KVARNBYN
För er som inte läste inlägget igår kommer här en kort resumé.
I februari fick jag förfrågan om jag ville ställa ut mina foton
på den årliga konstutställningen i Kvarnbyn.
NATURLIGTVIS tackade jag JA.

Så igår var det min tur att vara utställningsvärd,
passade på att ta några kort som jag lovat att visa idag.

Trivs bättre bakom kameran!
Foto - Moa



Otroligt vacker utemiljö



Dessa fåglar tycker jag var häftiga.
Speciellt häftigt blir det när konstnären är en granne
 sen 
barndomen - Erland Boström

Konstnär- Erland Boström


Dessa gillar jag men var inte smart nog & kolla vem som
var konstnären. Suck!


Dessa bilder tilltalade mig.


Clownen visst är den vacker & sorgsen
Konstnär- Per-Erik Wikström
Han har varit bokillustratör och bilderna är hämtad från boken.


Konstnär- Åsa Renström
Även bildlärare på högstadiet.

En trappa upp där hänger mina foton.

Tycker att de lyckas sätta ihop bilderna bra
även om det var några som inte kom med.



Konstnär - Elin Backman
En speciell teknik med blyerts.

Tillbaka till mig, jag döpte min utställningsdel till detta.
Citatet hämtat från en gammal arbetskollega som satt sina avtryck
och fått mig att inse det viktiga i livet.

Väldigt varierat & det tycker jag är roligt.

Konstnär- Egon Boström

Perfekt lokal för ändamålet

Mina personliga favoriter
Konstnär- MariaTherese Bygdin

Förstora gärna bilden så du ser alla detaljer i bilden.

SUGEN på att se mer åk då till Kvarnbyn i veckan
ÖPPETTIDER  12.00-20.00 hela veckan

Ha en bra dag!
Kram



3 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat Malin! /Hans H

    SvaraRadera
  2. Fasen också VA duktig du ÄR. ÄR så imponerad å kan riktigt känna din stolta känsla du absolut måste ha. Å gu va mycket läckert de fanns på konstutställningen. Vem hade trott att du skulle uppskatta en konstigs löning för några år sen. Personlig utveckling. You Go Girl!!! hoppas vi ses under semestern. Kram!!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fotografier du tagit! Bönerullen (med guldram) är gjord av Erland Boströms dotter; Åsa Boström

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...