torsdag 10 november 2011


CHOKLAD ÄLSKARE
Som jag är delar jag gärna med mig av goda recept.
Denna chokladbomb fick jag hos bästa Cám.....
Den är väldigt mastig men väldigt god.


























Receptet på kakan
200 g smör 
200 g mörk choklad 
4 ägg 1
1 dubbeljapp 
2 dl socker 
2 1⁄2 dl vetemjöl 
1 krm salt 
2 dubbeldajm

Smält smöret och bryt ned choklad och japp. 
Vispa ägg och socker vitt och fluffigt. Blanda ner chokladsmeten 
&  rör sedan ner vetemjöl och salt. 
Häll smeten i en form med löstagbara kanter och smula dajmen ovanpå.
Grädda i nedre delen av ugnen i 200 grader i 11 minuter. 
Låt kakan stå till sig i några timmar i kylen.

Lycka till!


GLÖM INTE BORT....
Farsdag på söndag.........PRESENTTIPS
*Zlatans bok
*Upplevelse
*Dags för en bio
*Baka min Japptårta
*Laga en favoritmiddag
*Presentkort hos foto M@lin
*Kallingar funkar oxå

Hyfsat fantasilöst någon annan med BRA förslag mottages gärna.





GRATIS BAKGRUNDER
Googlade igår och fann en sida med lite roligare
bakgrunder som är gratis att använda bara man
länkar tillbaka till hennes sida.








































TITTA IN HÄR


Hoppas jag inspirerat er i kväll!


God kväll! 































2 kommentarer:

  1. Tack för tipsen på farsdagspresent, kommer att bli nåt av dina braiga förslag. Å vilken mumsig chokladtårta !!

    SvaraRadera
  2. Ja, alldeles, alldeles UNDERBAR! (påminner mig om någon annan..)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...