söndag 25 mars 2012

FAMILJEHELG






 


 Skönt att ibland bara åka till fjällen bara med sin familj.
Trodde att jag skulle kunna göra ett inlägg med en massa skidbilder....
Men vädret var inte med oss den här gången heller.
På väg upp till fjällen gjorde jag fynd.......


ÄLSKADE GRÖNA
Länge vart sugen på ett par gröna byxor och så i fredags när vi åkte upp fyndade jag ett par
gröna och ett par blå på bara några minuter.

Just försöker jag bli riktigt säker på att FOTO med bara MANUELLA inställningar så
därför har jag fotat dessa byxor i olika vinklar.

PYSSEL MED TILDA & HEDVIG

Eftersom vädret var så dåligt i lördags bestämde vi oss för att vara inne
och pyssla. Tilda ville göra islyktor.
Vi tog det lilla som fanns i stugan.

Problemet var att det var inte tillräckligt kallt ute så de frös inte....men nästa gång när vi kommer
kanske de har frusit.


KLADDKAKECHEESCAKE

På lördag var vi bort bjuden på middag till Sten och Britt- Mari.
Jag hade lovat att ta med efterrätt......
MEN gräddade den alldeles
för länge så den blev torr och inte ett dugg kladdig.
Vill du prova så finns receptet
 HÄR även om jag inte lyckades med
efterrätten så hade vi en riktigt trevlig kväll med fantastisk god mat & dryck.


PÅSKEN NÄRMAR SIG

Katja hade gjort en sån fin krans och jag piffade till den med fjädrar och en text.
Måste haft bråttom när jag tog denna bild...inget är riktig skarpt....
men man ser ju hur den ser ut i alla fall.

Glad påsk är det nästa gång jag åker till fjällen och då beställer
jag SOL......

PIFFIGT

Ganska fiffigt att lägga några färgglada servetter i en burk och äggen
intill blev ju jättebra. Även här är det Katja som vart framme med sina 
kreativa idéer.
Lugn och skön helg trots det känner sig inte lilla H riktigt på topp
och min mage är lite orolig men tv mys i soffan kommer nog att göra
susen.... och det bästa är att vi äntligen har gått till.....


SOMMARTID........
God kväll!







 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...