måndag 24 maj 2010



Här kommer mitt bidrag till veckans utmaning färgsprakande.
Grönt är skönt! Tänk att det finns så många gröna färger
i naturen just nu. Vackert! Kankse för att man vet att
HELA sommaren är kvar. 


Jag tror att det är en STINGFLY jag fångat.
Trodde att alla BAGGAR var svarta men
tydligen hade jag fel.

Hade tänkt ha en röd tråd fram till nu....
jag måste bara få ta med denna bild också.

Denna efterätt hade Hedvig på sitt kalas.
Du vispar vaniljvisptills den är tjock.
Blanda i daimkulor (eller hackad daim) och rör om.
Ta fram så många plastmuggar som du behöver.
Häll strössel i botten & sen på med vaniljvispen.
Ställ in i frysen några timmar.
Dags för servering så klipper du sönder plastmuggen
och vänder upp den på ett fat.
Stoppa i tomtebloss & tänd på!
Detta brukar uppskattas hos barnen.

Tips! Blir även gott med maraboupolka.

Sov gott!


3 kommentarer:

  1. Du är helt otroligt duktig på att fota. Tycker att du ska öppna en egen fotoatelje. Du skulle få mycket jobb :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Måste prova den där efterrätten..!! Såg enkel men supergod ut!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna!
    Ja det vore ju inte helt fel. Jag hoppas ju på fler bröllop.........Den är enkel & supergod Jessika.
    Vi ses imorgon.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...